Buku Jom Berhenti Merokok

Buku Jom Berhenti Merokok

Penyelesaian Atau Pembaziran ?

Perhatian : Buku ini bukan saya yang tulis walaupun buku dan tajuk blog hampir-hampir sama.Saya tertarik untuk mengulas buku ini setelah buku ini hangat diperkatakan oleh sahabat-sahabat saya yang lain.

Ini adalah ulasan buku, untuk membaca dengan lebih lanjut tentang buku ini, sila klik di sini

Jika anda sedang membaca pos kali ini, persoalan-persoalan ini mungkin sedang bermain di fikiran anda :

1- Berkesankah teknik yang diperkenalkan oleh saudara Fariz Rizal ni?
2- Patutkah aku beli buku ni ?

Saya nasihatkan, sebelum anda membazirkan wang untuk membeli buku ini adalah baik sekiranya  anda baca dahulu apa yang saya akan tulis tentang buku ini. Kemudian anda tentukan sendiri  jika buku ini baik untuk anda atau sebaliknya. Saya tak mahu selepas anda beli buku ni, anda menyesal kerana buku ini tak sesuai dan tak berkesan pada diri anda. Saya tak mahu disebabkan anda menyesal, anda terus hilang semangat untuk terus cuba berhenti merokok.

Memandangkan saya seorang bekas perokok, saya cuba kaitkan dengan pengalaman berhenti merokok saya samaada cara berhenti merokok dalam buku tersebut benar-benar berkesan atau sebaliknya.

Anda sudah bersedia ? Jom kita tengok.

KELEBIHAN

Apa kelebihan yang anda akan jumpa dalam buku ini ? Secara ringkasnya, kelebihan-kelebihan buku ini:

1- Anda bakal membongkar rahsia mengapa selama ini anda sukar berhenti merokok.  Sebaik sahaja anda faham faktor-faktor penting yang menyukarkan anda, amat mudah untuk anda meneruskan usaha berhenti merokok. Saudara Fariz Rizal akan membawa anda melihat dari sudut yang unik yang mungkin tak pernah anda terfikir sebelum ini.

2- Anda akan ditunjukkan  satu persatu kaedah dan rahsia tersendiri saudara Fariz Rizal berhenti  merokok (termasuk tempoh pantang  3 minggu) Kaedah yang diterangkan amat jelas dan berdasarkan pengalaman saya berhenti merokok, sememangnya amat berkesan jika anda benar-benar ikut kaedah tersebut.

3- Anda juga akan didedahkan teknik untuk melawan keinginan untuk merokok semula dalam proses anda berhenti merokok. Kegagalan untuk melawan keingininan merokok semula inilah yang menyebabkan ramai gagal dalam perjuangan berhenti merokok.

Setelah membaca kelebihan-kelebihan di atas, mungkin anda ingin melawat website buku ini terlebih dahulu.

KEKURANGAN

Sememangnya semua benda atas dunia ini mempunyai pros and cons. Secara ringkasnya, kekurangan yang terdapat pada buku ini :

1- Teknik yang digunakan memakan masa sekurang-kurangnya 3 minggu. Jadi jika anda inginkan hasil yang lebih cepat, buku ini mungkin bukan jawapannya.

2- Buku ini berharga RM30, mungkin agak sukar bagi golongan yang tidak berkemampuan.

3- Tiada tips spesifik untuk golongan tertentu perokok – perokok hardcore, perokok sosial , perokok baru, dan sebagainya.

KESIMPULAN

Setelah meneliti buku ini boleh saya katakan bahawa teknik-teknik yang diperkenalkan oleh saudara Rizal jauh lebih berkesan dan jauh lebih mudah  dari cara saya gunakan untuk berhenti merokok. Buku ini berharga RM30 dan mungkin agak membebankan bagi sesetengah yang tidak berkemampuan.  Jika anda tanya saya, jawapan saya ringkas – mengapa tidak? Ini kerana wang yang dibelanjakan untuk merokok jauh berkali-kali ganda tinggi dari harga buku  ini. Buku ini mungkin (atau mungkin tidak?) boleh menyelesaikan masalah ketagihan rokok, siapa tahu ? Jadi terpulang pada anda untuk tentukan samaada buku ini sesuai atau tidak.

Hampir terlupa saya tentang satu perkara penting yang patut saya kongsikan bersama anda. Kebanyakan perokok GAGAL untuk berhenti merokok kerana mereka tidak berhenti dengan cara yang betul. Samaada anda belajar dari buku ini atau dari sumber-sumber lain,  pastikan anda berhenti dengan cara betul. Caranya mudah – pastikan ada orang telah berjaya berhenti merokok dengan kaedah yang anda  pilih. Jika tidak anda akan sentiasa gagal dan akan hilang keinginan untuk berhenti merokok.

Untuk mengetahui lebih lanjut tentang buku Jom Berhenti Merokok ini, sila baca di sini.

p/s: jika anda bukan perokok, mungkin anda ingin hadiahkan buku ini kepada orang yang anda sayangi yang masih belum berhenti merokok atau anda mungkin boleh belajar cara-cara yang disebutkan untuk membantu orang yang anda sayangi berhenti merokok.

Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

